دانشکده رسانه
AR FA
 

نقش فرد رسانه ای عراقی در افکار عمومی درباره نظام سیاسی بعد از سال 2003

 
تاریخ انتشار: 1400/02/01    

نقش فرد رسانه ای عراقی در افکار عمومی درباره نظام سیاسی بعد از سال 2003

جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجو سجاد رعد شاش الطبیلی با عنوان «الدور الإعلامی للمثقف العراقی فی صناعة الرأی العام تجاه السلطة السیاسیة بعد العام ٢٠٠٣» در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد سجاد رعد شاش الطبیلی دانشجوی عراقی رشته مدیریت رسانه با عنوان «الدور الإعلامی للمثقف العراقی فی صناعة الرأی العام تجاه السلطة السیاسیة بعد العام ٢٠٠٣» روز چهارشنبه اول اردیبهشت‌ماه 1400 در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجو سجاد رعد شاش الطبیلی، دکتر میثم ایرانی به عنوان استاد راهنما و دکتر سید علی‌محمد رضوی به عنوان استاد داور حضور داشتند.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

ستون اصلی که روشنفکر به آن تکیه می‌کند، حرف او است، زیرا این کالاها و سلاح‌های او است که او را قادر می‌سازد به آنچه می‌بیند و معتقد است برای کشور و مردمش خوب است، برسد و او برای این کار به ابزاری برای انتقال نظرات نیاز دارد. نقطه نظرات او می‌خواهد به دیگران ارائه دهد، بنابراین آنچه که او باید انجام دهد، این است که به رسانه و ارتباطات متکی باشد، زیرا بهترین مکان برای آن است. از این منظر، این مطالعه با هدف تبیین و آگاهی از ماهیت نقش رسانه‌ای روشنفکر عراقی در افکار عمومی نسبت به اقتدار سیاسی پس از سال 2003 انجام شد و محقق با استفاده از این روش کیفی با استفاده از مصاحبه و ابزار مشاهده و همچنین اسناد به عنوان سومین ابزار مطالعه، و وی گروهی از متخصصان را انتخاب کرد که به (13) متخصص از رشته‌های مختلف با نظرات خود در مورد چارچوب اجرای این مطالعه به عنوان شرکت کننده انتخاب شدند، به طوری که محقق می‌تواند پاسخ دهد سؤال اصلی که نقش رسانه‌ا‌ی روشنفکر عراقی در افکار عمومی نسبت به اقتدار سیاسی بعد از سال 2003 چیست؟ محقق به نتایج مختلفی رسیده است که به این سؤال پاسخ خواهد داد. مهم‌ترین آنها این است که روشنفکر عراقی پس از سال 2003، بدون توجه به این‌که این نقش در رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد افکار عمومی نسبت به اقتدار سیاسی دارد. محقق از طریق مصاحبه‌های عمیق و یادداشت‌های اکتشافی نشان داد که روشنفکر عراقی با وجود چالش‌ها و دشواری‌هایی که با آن روبه‌رو بوده است، تمرین نقش رسانه‌ای خود را متوقف نکرده است. تمرین نقش او، ازجمله چالش‌های داخلی مانند چالش انزوا، چالش هویت، چالش نهاد فرهنگی و چالش مسئولیت. از جمله چالش‌های بیرونی، مانند سطح آگاهی عمومی در طول دوره مورد مطالعه و مبارزه ایدئولوژیک بین نخبگان سیاسی و فرهنگی و هم‌چنین سرکوب بیش از حد و سوء‌استفاده علیه آن. با این وجود، علی‌رغم آن، وی به تدریج توانست در طی سال‌های خاص، با افکار عمومی نسبت به اقتدار سیاسی بعد از سال 2003، نقش رسانه‌ای خود را اعمال کند.


برچسب ها : پایان نامه, کارشناسی ارشد, دانشگاه ادیان و مذاهب, سجاد رعد شاش الطبیلی, مدیریت رسانه, دانشکده رسانه, میثم ایرانی, سید علی محمد رضوی

نظرات
نام *
پست الکترونیک *
متن *

دانشکده رسانه


نشانی: ایران - قم - پردیسان
تلفن: 32802610 25 98+
فکس: 32802627 25 98+
کد پستی: 3749113357
صندوق پستی: 37185 - 178
پست الکترونیکی: info@urd.ac.ir
سامانه پیامکی: 3000135789

دانشکده ها

دانشکده شیعه شناسی
دانشکده ادیان
دانشکده مذاهب
دانشکده فلسفه
دانشکده زن و خانواده
دانشکده عرفان

خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
سامانه پذیرش دانشجو
سامانه اتوماسیون اداری
پست الکترونیک
جستجو در کتابخانه
کتابخانه دیجیتال

بیانیه رسالت

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.

طراحی، توسعه و پشتیبانی: کویر سبز