دانشکده رسانه
AR FA
 

نقش شبکه های ارتباط جمعی در افزایش بینندگان برنامه های سیاسی

 
تاریخ انتشار: 1400/03/11    

نقش شبکه های ارتباط جمعی در افزایش بینندگان برنامه های سیاسی

جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد مرتضی ریسان کاظم آل نصار با عنوان «دور مواقع التواصل الاجتماعی فی زیادة نسبة مشاهدی البرامج السیاسیة (دراسة مسحیة لطلبة جامعة ذی قار)» روز سه‌شنبه 11 خردادماه 1400 در سالن امام موسی صدر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد مرتضی ریسان کاظم آل نصار دانشجوی عراقی رشته مدیریت رسانه دانشکده رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب با عنوان «دور مواقع التواصل الاجتماعی فی زیادة نسبة مشاهدی البرامج السیاسیة (دراسة مسحیة لطلبة جامعة ذی قار)»، دکتر علی عبدالمنعم عمور به عنوان استاد راهنما و دکتر سید علی‌محمد رضوی به عنوان استاد داور حضور داشتند.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

این مطالعه با عنوان «نقش سایت‌های رسانه‌های اجتماعی در افزایش نسبت بینندگان برنامه‌های سیاسی (مطالعه پیمایشی از دانشجویان دانشگاه ذی‌قار)»، سعی در بررسی تأثیر و نقش رسانه‌های اجتماعی بر شهروندان استان ذی‌قار در استان ذی‌قار عراق دارد، زیرا از نظر تاریخی از نظر هیجان سیاسی تا امروز آسیب‌پذیر است.

این محقق برای دستیابی به نتایج معتبر برای واقعیت سیاسی در استان ذی‌قار، به روش توصیفی، تحلیلی، نظری و تاریخی اتخاذ شده در اکثر مطالعات و تحقیقات و روش پیمایشی برای قسمت کاربردی این مطالعه تکیه کرده است.

این محقق برای شناسایی نقش سایت‌های شبکه‌های اجتماعی در سوق دادن مردم شهر به تماشای برنامه‌های سیاسی و پیگیری تحولات رخ داده در صحنه عراق به طور کلی و در استان ذی‌قار به طور خاص، و توسعه آگاهی سیاسی ماهیت این تحقیق مستلزم دسترسی به مطالعات قبلی در تفسیر این فرضیه بود و مشخص شد که نظرات مختلفی از نظر محققان با توجه به فرهنگ، دانش و سبک تفکر در برخورد با امور سیاسی وجود دارد.

یافته‌های این محقق نشان می‌دهد که شهروندان استان ذی‌قار ـ به‌ویژه نمونه دانشجوی دانشگاه ـ تحت تأثیر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند و با افزایش علاقه به تماشای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف سیاسی که این سایت‌ها را دریافت می‌کنند، افزایش یافته است. سایت‌ها تأثیر به‌سزایی در جهت‌دهی به رفتار و تفکر شهروندان دارند. عراقی‌ها در استان ذی‌قار، به‌ویژه گروه جوانان دانشجوی دانشگاه، به ویژه از نظر انتشار دستورالعمل‌های خاص که باعث حفظ هویت ملی استان ذی‌قار و حمایت از وحدت ملی می‌شوند.

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط محقق و بر اساس مطالعات قبلی عرب و خارجی که به نقش رسانه‌های اجتماعی در افزایش درصد بینندگان برنامه‌های سیاسی، ارزش‌های مشارکت سیاسی و اجتماعی در میان افراد می‌پرداخت از استان ذی‌قار و آن‌چه که این مطالعات در دانستن مزایای ناشی از استفاده از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی متمرکز شده است وب‌سایت‌های فعالان اینترنتی و رسانه‌های مدرن در طول فراخوان عمومی برای اصلاح و تغییر و مبارزه با اداری و مالی وحشتناک بیداد فساد نشان داده شده است که چشم‌انداز سیاسی از طریق اخبار محلی ارائه شده توسط سایت‌های شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌شود و منجر به درک اهمیت آگاهی سیاسی در تعیین سرنوشت هر جامعه می‌شود.


برچسب ها : پایان نامه, کارشناسی ارشد, دانشگاه ادیان و مذاهب, مرتضی ریسان کاظم, دانشکده ارتباطات و رسانه, مدیریت رسانه, علی عبدالمنعم عمور, سید علی محمد رضوی

نظرات
نام *
پست الکترونیک *
متن *

دانشکده رسانه


نشانی: ایران - قم - پردیسان
تلفن: 32802610 25 98+
فکس: 32802627 25 98+
کد پستی: 3749113357
صندوق پستی: 37185 - 178
پست الکترونیکی: info@urd.ac.ir
سامانه پیامکی: 3000135789

دانشکده ها

دانشکده شیعه شناسی
دانشکده ادیان
دانشکده مذاهب
دانشکده فلسفه
دانشکده زن و خانواده
دانشکده عرفان

خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
سامانه پذیرش دانشجو
سامانه اتوماسیون اداری
پست الکترونیک
جستجو در کتابخانه
کتابخانه دیجیتال

بیانیه رسالت

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.

طراحی، توسعه و پشتیبانی: کویر سبز