دانشکده رسانه
AR FA
 

ارزیابی نظر مسؤولان روابط عمومی در وزارت فرهنگ و گردشگری عراق درباره تبلیغ مناطق گردشگری

 
تاریخ انتشار: 1400/03/31    

ارزیابی نظر مسؤولان روابط عمومی در وزارت فرهنگ و گردشگری عراق درباره تبلیغ مناطق گردشگری

جلسه دفاع از پایان‌نامه احمد حسین کامل دانشجوی عراقی رشته مدیریت رسانه دانشکده رسانه با عنوان «تقییم نظرة القائمین على العلاقات العامة فی وزارة الثقافة والسیاحة والآثار العراقیة بشأن الترویج للأماكن السیاحیة» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه دفاع از پایان‌نامه احمد حسین کامل دانشجوی عراقی رشته مدیریت رسانه دانشکده رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب با عنوان «تقییم نظرة القائمین على العلاقات العامة فی وزارة الثقافة والسیاحة والآثار العراقیة بشأن الترویج للأماكن السیاحیة» روز دوشنبه 31 خردادماه 1400 در سالن امام موسی صدر برگزار شد.

در جلسه دفاع از پایان‌نامه احمد حسین کامل دانشجوی عراقی رشته مدیریت رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب با عنوان «تقییم نظرة القائمین على العلاقات العامة فی وزارة الثقافة والسیاحة والآثار العراقیة بشأن الترویج للأماكن السیاحیة»، دکتر سید مرتضی اسمعیلی طبا به عنوان استاد راهنما، دکتر مختار حداد به عنوان استاد مشاور و دکتر سید علی‌محمد رضوی به عنوان استاد داور حضور داشتند.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

روابط عمومی در سال‌های اخیر به شیوه­ای روشن و چشمگیر توسعه و گسترش محسوسی در نهادهای معاصر داشته است. اهمیت روابط عمومی در ساختار سازمانی ـ اداری هر مؤسسه­ای قابل انکار نیست و در بخش گردشگری این اهمیت قابل‌توجه است، چون این صنعت برای اجرای اهداف خود به روابط عمومی بسیار نیازمند است. درواقع، گردشگری یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین عوامل در بالا بردن رشد و توسعه اقتصادی هر کشور است و به عنوان یکی از ارکان مؤثر در توسعه و غنی­سازی بخش اقتصاد شناخته می­شود.

هم‌چنین روابط عمومی نقشی بسیار پررنگ در بهبود و ارتقای سیستم توریسم در کشور دارد و از طریق آن است که اهداف صنعت توریسم برآورده می­شود. ازاین­رو، این پژوهش بر آن است تا با استفاده از رسانه­های اجتماعی و با آگاهی از فرصت­ها و چالش­های پیش روی مسئولان، به بررسی و شناسایی راه­هایی بپردازد که موجب توسعه و افزایش صنعت گردشگری داخلی در عراق می­شود. هم‌چنین در این پژوهش سعی بر آن است تا به این سؤال اصلی پاسخ داده شود که: «دیدگاه مسئولان روابط عمومی در وزارت فرهنگ، جهانگردی و آثار باستانی عراق، نسبت به فعالیت­ها و توسعه مکان­های گردشگری عراق چیست؟» نمونه مطالعاتی در این پژوهش، وزارت فرهنگ عراق است. در پایان، موارد زیر به عنوان نتیجه این پژوهش روشن گردید:

دیدگاه مسئولین روابط عمومی درباره توسعه صنعت گردشگری و توریسم؛ دستیابی به تصویری روشن از فعالیت­های وزراتخانه؛ بررسی فعالیت­های مرتبط با گردشگری در وزارت­خانه و عرضه آنها از طریق رسانه­های اجتماعی؛ معرفی برنامه­های مرتبط با گردشگری و پیشنهاد مکان­های مختلف گردشگری، هماهنگی میان گردشگران و وزارت؛ و نیز پاسخ به فعالیت­های رسانه­ای علیه وزارت­خانه برای جلوگیری از نفوذ منفی بر افکار عمومی داخلی.


برچسب ها : پایان نامه, کارشناسی ارشد, مدیریت رسانه, دانشکده رسانه و ارتباطات, احمد حسین کامل

نظرات
نام *
پست الکترونیک *
متن *

دانشکده رسانه


نشانی: ایران - قم - پردیسان
تلفن: 32802610 25 98+
فکس: 32802627 25 98+
کد پستی: 3749113357
صندوق پستی: 37185 - 178
پست الکترونیکی: info@urd.ac.ir
سامانه پیامکی: 3000135789

دانشکده ها

دانشکده شیعه شناسی
دانشکده ادیان
دانشکده مذاهب
دانشکده فلسفه
دانشکده زن و خانواده
دانشکده عرفان

خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
سامانه پذیرش دانشجو
سامانه اتوماسیون اداری
پست الکترونیک
جستجو در کتابخانه
کتابخانه دیجیتال

بیانیه رسالت

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.

طراحی، توسعه و پشتیبانی: کویر سبز