دانشکده رسانه
AR FA
 

آرشیو / تحقیقات دانشجویی

 
نيرويابي و گزينش در صنايع خلاق
نيرويابي و گزينش در صنايع خلاق

با ورود به هزاره سوم میلادی و ظهور اقتصاد دانایی محور، منابع انسانی به عنوان عنصری رقابتی و راهبردی در بقاء سازمان و افزایش بهره وری آن مطرح شد. تقاضای رو به افزایش کارفرمایان برای جذب نیروهای ماهر و تمایل کارکنان توانمند برای تصاحب و در اختیار گرفتن مشاغل باارزش، باعث شده است تا سازمانها برای جذب بهترین استعدادها به رقابت با یکدیگر بپردازند. امروزه سازمان ها به خوبی دریافته اند که به منظور موفقیت در اقتصاد پیچیده جهانی و نیز ماندگاری در محیط رقابتی کسب وکار به داشتن بهترین استعدادها نیاز دارند. از زمانی که گروه مشاوران مکنزی اصطلاح جنگ استعداد را در سال ۱۹۹۷ مطرح کردند، عنوان كارمنديابي وگزينش مدیریت استعداد توجه ها را به خود جلب کرده است. مدیریت استعداد به سازمان ها اطمینان می دهد که افرادی شایسته، با مهارت های مناسب، در جایگاه شغلی مناسب قرار داشته باشند در وضعیت رقابتی موجود و در محیطی که تغییرات پی در پی و نوآوری های مداوم اصلی ترین ویژگی آن است تنها سازمان هایی موفق خواهند بود که نقش استراتژیک منابع انسانی خود را درک نموده و دارای منابع انسانی ماهر، دانش محور، شایسته، نخبه و توانمند باشند. امروزه اعتقاد بر این است که منابع انسانی، مهمترین مزیت رقابتی و سرمایه سازمانی است و به همین دلیل در سازمان های استعداد محور بر نقش ارزشمند استعدادها در سازمان تأكيد شده و مدیریت مطلوب آنها بسیار مهم و حساس تلقى میشود. ما در اين تحقيق كوتاه مي خواهيم به ويژگي هاي گزينش و كارمند يابي در صنايع خلاق بپردازيم . در ابتدا تعاريفي از صنايع خلاق و كارمنديابي و گزينش را ارائه خواهيم داد.

تاریخ انتشار: 1400/06/04     
نیرویابی و گزینش در صنایع خلاق
نیرویابی و گزینش در صنایع خلاق

امروزه شاهد رقابت در همه لایه های زندگی انسان ها هستیم، سازمان های بزرگ و حتی افراد انسان برای کسب موفقیت بیشترو سبقت از دیگری در کسب موفقیت در حال رقابت های جدی هستند. این رقابت در حوزه منابع بیشتر خود را نشان می دهد. بخصوص در دو دهه اخیر که صنایع خلاق بر سر زبان ها افتاده و بخشی از زندگی بشری را شامل شده است.

واژه و اصطلاح صنایع خلاق از اوائل سال 1331 و اولین بار در کشور استرالیا مطرح شد. صنایع فرهنگی که مبتنی بر فناوری و خلاقیت باشد صنایع خلاق را تشکیل میدهند. خمیر مایه این صنایع بر خلاف صنایع تولیدی و صنعتی، از برونداد و ذوق فکری و هنری انسانی نشات میگیرد. با توجه به اینکه صنایع فرهنگی و خلاق بر اساس فکر و هنر اسنانی می باشد میتوان ادعا کرد موفقترین سازمان ها، سازمان هایی هستند که نیروی انسانی موفق و خلاق داشته باشند.و لذا بر همین اساس ارزش کارکنان یک سازمان رسانه ای را شاید بتوان منحصر کرد به مهارت و تواتنمندی آنها. بدین معنا که توانمندی و مهارت انها میتواند یک سازمان رسانه ای را در فضای رقابت و کسب و کار در تولیدات خلاق به بهترین و بالاترین قله های موفقیت  برساند.

تاریخ انتشار: 1400/05/02     
نیرویابی و گزینش در صنایع خلاق
نیرویابی و گزینش در صنایع خلاق

با اصول مدیریت منابع انسانی کلاسیک نمی‌توان منابع انسانی خلاق را مدیریت کرد!

   سازمان خلاق یک شرکت فرهنگی نوین است که به دنبال مزایای اقتصادی از طریق به کارگیری خلاقیت، دانش و اجرای نوآوری کارکنان خویش است.

تاریخ انتشار: 1400/04/15     
3 نتیجه
دانشکده رسانه


نشانی: ایران - قم - پردیسان
تلفن: 32802610 25 98+
فکس: 32802627 25 98+
کد پستی: 3749113357
صندوق پستی: 37185 - 178
پست الکترونیکی: info@urd.ac.ir
سامانه پیامکی: 3000135789

دانشکده ها

دانشکده شیعه شناسی
دانشکده ادیان
دانشکده مذاهب
دانشکده فلسفه
دانشکده زن و خانواده
دانشکده عرفان

خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
سامانه پذیرش دانشجو
سامانه اتوماسیون اداری
پست الکترونیک
جستجو در کتابخانه
کتابخانه دیجیتال

بیانیه رسالت

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.

طراحی، توسعه و پشتیبانی: کویر سبز